Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

Ορθολογιστικότητα, ορθοφροσύνη και ευθυκρισία

Πριν λίγο καιρό μου είπε μία καρδιακή μου φίλη ότι έγινα κυνική... Της λέω "ναι, βέβαια έτσι πρέπει να είσαι για να επιβίώσεις". Το είπα με τόση ευκολία, που ούτε καν συνειδητοποίησα τι σημαίνει αυτό.

Σήμερα, "έφαγα φλας" που λεν και οι αδελφοί κάλαμαρς. Για πολύ καιρό στη δουλειά με πείραζε που οι άνθρωποι ήταν τόσο εγωιστές, παραδόπιστοι, υπερανταγωνιστικοί, καχύποπτοι κλπ. Με πείραζε όταν η διεύθυνση έπαιρνε αποφάσεις προς το συμφέρον της επιχείρησης, αλλά εις βάρος των υπαλλήλων της. Σε μια μεγάλη εταιρεία βέβαια αυτό είναι συχνά αναπόφευκτο.

Μια καλή μέρα όταν συζητούσα έντονα μια υπόθεση μ' ένα συνάδελφο, έτοιμη να ορμήξω στο γραφείο του αφεντικού και να του τα πω ένα χεράκι, μου λέει αυτός για να με αποτρέψει: "Ξέρεις ποιο είναι το πρόβλημά σου; Είσαι πολύ emotional. Κι έτσι είσαστε εσείς οι γυναίκες. Δεν πρέπει να τα παίρνεις όλα emotionally, ειδικά στη δουλειά". Επειδή μου έθιξε λίγο την ορθολογιστικότητα, την ορθροφροσύνη και την ευθυκρισία μου (είδες τι λέξεις βρίσκεις στο ίντερνετ?? :)), σκέφτηκα ότι όντως πρέπει να βλέπω πιο ψυχρά τα πράγματα.

Και από τότε χωρίς να το καταλάβω έγινα μία μηχανή που εκτελεί πράξεις, αποστολές, projects συμπεριλαμβανομένων θεμάτων εκτός δουλειάς. Δεν μου κάνει πλέον εντύπωση όταν κάποιος επηρεάζεται αρνητικά από κάποια γεγονότα, και πρόσεξα ότι φιλτράρω τις πληροφορίες που ακούω δεξιά κι αριστερά, και ότι θα με πείραζε παλιά, τώρα απλά το αγνοώ.

Δεν μου αρέσω όμως. Δεν μου αρέσω καθόλου.

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα: Ή που θα είμαι έτσι για να μεν μου γυρίσει, ή θα πρέπει να βρω αλλού δουλειά.

4 σχόλια:

  1. Ντίαρ Πάσχαλ,

    έχω μια τρίτη εισήγηση (αρέσκει μου πολλά - πάντα λαλώ στον δίδυμο-και-άρα-πάντα-με-δύο-όψιονς Κύριο Όλσεν να προσπαθεί να βρίσκει και ένα τρίτο "ή"):

    "Ιτς νοτ πέρσοναλ, ιτς μπίζνες", που λαλούν τζαι οι φίλοι μου οι Αμερικάνοι. Με άλλα λόγια, Μπάγκς Μπάνι στη δουλειά, Λόλα Μπάνι στην προσωπική σου ζωή τζαι Ντούρασελ Μπάνι γενικότερα. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. nai... symfwfw.... en tziai na mas ga****soun teleia oi paliokapitales tziai oi palioyuppies!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ναι κυρία όλσεν μου, δατς δε ίσσου: ιτς μπίζνες (η λέξη μπίζνες άρχισε να μου φακκά ιδιαίτερα...)
    κόρη ΠΒ γουατ δε φ.. σε καμιά 10ριά χρόνια μας βλέπω "Δε ριτέρν οφ δε χίππις"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φιλενάδα δυστυχώς οι γυναίκες σε κάθε περιβάλλον εργασίας αναγκαζόμαστε να γίνουμε πιο σκληρές ακριβώς για να μην μας πουν μαλακές και συναιθηματικές. Σιγά σιγά θα βρεις την ισσοροπία. πιστεύω πάντως πως ζωή μας αλλάζει και γενικά γινόμαστε πιο σκληροί... Είνα ο τρόπος μας να επιβιώσουμε... αυτό δεν σημαίνει πως γινόμαστε χειρότεροι άνθρωποι... είναι η πανοπλία μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή